Shop Mobile More Submit  Join Login
Animated Atrocities: Girls Gone Mild by TheCrappyMSPainter23 Animated Atrocities: Girls Gone Mild by TheCrappyMSPainter23
Show: The Powerpuff Girls
Year: 2004

Well, I said I was gonna review this, and now, let's tear into this piece of crap.

First off, the entire set-up premise of this episode is just downright stupid. Apparently, every parent in Townsville signed a paper that stopped the girls from using their powers, and if they do, the Professor will get sued. One, we never see ANY of the girls influence any kids. Couldn't we have started the episode with a montage of kids attempting to re-create some of the girls fights, only to get themselves hurt? It's like if in Channel Chasers, the conflict didn't show or start with Timmy and the bubble ruining the parents' jobs, and just cut to the parents saying "This show is violent, and you've been recreating too much of it, you are grounded mister." (BTW, props for Darren Norris & Suzanne Blakesee as the parents)

Second, and my biggest problem with the entire conflict of this episode: WHY, IN THE MOTHER OF ASS, would the entire Townsville sign a bill that stops the girls from using their powers? Are these idiots forgetting about the ending to the movie, where they stopped the girls from thinking about not using their powers? Or how they can't even rely on themselves to stop trouble, let alone the fire department not putting out a burning building? Well, considering how ungrateful they were in Sweet N' Sour, I'm surprised the girls haven't left this city to DIE.

So now, the entire episode is just the girls trying to convince a cop to arrest a burglar....WITH A FLIPPHONE. Yeah, the girls are powerless, and NOTHING HAPPENS. Yeah, considering the fact that ANYONE can do anything now, since the cops are worthless, you think that a crimewave would break out. But nope, because these writers are too damn lazy to show anything, the episode wastes it's time watching a cop talking to a burglar.

Oh, and the main villain of this episode is just a monster biker gang. Yeah, not MOJO, not the Rowdyruff Boys, not Him, not Princess, not the Ganggreen Gang, but an entirely new villain. My god, at least try adding tension writers. Have they not seen what happens when the girls can't fight? I mean, when the girls couldn't fight because of a curfew, EVERY VILLAIN BROKE OUT OF JAIL. Now you're telling me that THIS IS THE BIGGEST CONCERN? An even more destrcutive version of Vexus (I MEANT LETTA) and the aliens from Teenage Robot?

But it's not just the plot that's wasted, it's the SUBJECT MATTER that's wasted. Clearly, the two parents are supposed to represent censorship, and parodies of parents who blame the media for violence. You'd think that the writers would do the subject justice, like how they handled "female equality" in Equal Fights? Nope, just like how they wasted using villains, the resolution is just the parents saying "Screw the bill, use your powers.". Does Blossom give a huge talk to them about how they are not to blame for how kids act? Nope, they just ignore EVERYTHING. Then again, they didn't even show the kids acting like the girls, so of course they won't do anything. I mean, you named the two adults after Standards & Practices. CLEARLY, YOU WANTED TO SHOW A MESSAGE!! 

Just, what else can I say? This is one of the most poorly written PPG episodes yet. A wasted plot and message for stupid crap. Thank god Savino went on to do The Loud House.

Cringe-Inducing Audio: 0
Cringe-Inducing Visuals: 0
Lackluster Writing: 10
Annoyance: 9
Disturbing Content: 0
Unnecesary Cruelty: 1
Rancid Morality: 0
Low Production Values: 4
Unfortunate Implications: 0
Character Derailment: 8

31/100
Add a Comment:
 
:iconecclytennysmithylove:
Ecclytennysmithylove Featured By Owner Edited Feb 3, 2017  Student General Artist
I just proofread your review summary. Copy and paste your new edited review summary (below) in the description section:








Well, I said I was going to review this, and now, let's tear into this piece of crap.

 

First off, the entire set-up premise of this episode is just downright stupid. Apparently, every parent in Townsville signed a paper that stopped the Girls from using their powers, and if they do, the Professor will get sued. One: we never see ANY of the Girls influence any kids. Couldn't we have started the episode with a montage of kids attempting to re-create some of the Girls’ fights, only to get themselves hurt? It's like if in "Channel Chasers", the conflict didn't show or start with Timmy and the bubble ruining the parents' jobs, and just cut to the parents saying "This show is violent, and you've been recreating too much of it. You are grounded, mister!" (BTW, props for Darren Norris and Suzanne Blakeslee as the parents).

 

Second, and my biggest problem with the entire conflict of this episode: WHY, IN THE MOTHER OF ASS, would the entire Townsville sign a bill that stops the Girls from using their powers? Are these idiots forgetting about the ending to the movie, where they stopped the Girls from thinking about not using their powers? Or how they can't even rely on themselves to stop trouble, let alone the fire department not putting out a burning building? Well, considering how ungrateful they were in "Sweet 'n' Sour", I'm surprised the Girls haven't left this city to DIE.

 

So now, the entire episode is just the girls trying to convince a cop to arrest a burglar.... WITH A FLIPPHONE. Yeah, the girls are powerless, and NOTHING HAPPENS. Yeah, considering the fact that ANYONE can do anything now, since the cops are worthless, you think that a crime-wave would break out. But nope, because these writers are too damn lazy to show anything, the episode wastes its time watching a cop talking to a burglar.

 

Oh, and the main villain of this episode is just a monster biker gang. Yeah, not Mojo Jojo, not the Rowdyruff Boys, not Him, not Princess Morbucks, not the Ganggreen Gang, but an entirely new villain. My god, at least try adding tension, writers. Have they not seen what happens when the Girls can't fight? I mean, when the Girls couldn't fight because of a curfew, EVERY VILLAIN BROKE OUT OF JAIL. Now you're telling me that THIS IS THE BIGGEST CONCERN? An even more destructive version of Vexus and the aliens from My Life as a Teenage Robot?

 

But it's not just the plot that's wasted, it's the SUBJECT MATTER that's wasted. Clearly, the two parents are supposed to represent censorship, and parodies of parents who blame the media for violence. You'd think that the writers would do the subject justice, like how they handled "female equality" in "Equal Fights"? Nope, just like how they wasted using villains, the resolution is just the parents saying "Screw the bill, use your powers." Does Blossom give a huge talk to them about how they are not to blame for how kids act? Nope, they just ignore EVERYTHING. Then again, they didn't even show the kids acting like the Girls, so of course they won't do anything. I mean, you named the two adults after Standards and Practices. CLEARLY, YOU WANTED TO SHOW A MESSAGE!! 

 

Just… what else can I say? This is one of the most poorly written Powerpuff Girls episodes yet. A wasted plot and message for stupid crap. Thank god Chris Savino went on to do The Loud House.

Reply
:iconfurikatsuma:
furikatsuma Featured By Owner Feb 2, 2017
Is it just me or did Mr and Mrs Practice live in Citiesville before moving to Townsville? This episode seems to borrow from the worst aspects of both Town and Out and Daylight Savings.
Reply
:icontakidoodles:
TakiDoodles Featured By Owner Feb 1, 2017  Hobbyist General Artist
I see you mentioned The Loud House here, and what's funny is that the people in the pic resemble the Loud parents, like A LOT
Reply
:iconecclytennysmithylove:
Ecclytennysmithylove Featured By Owner Feb 1, 2017  Student General Artist
What the fudge!? They most certainly do NOT look like them: s-media-cache-ak0.pinimg.com/5…
Reply
:iconoldiesfan017:
Oldiesfan017 Featured By Owner Feb 1, 2017  Hobbyist Filmographer
I can't agree with you more, pal. Mr and Mrs. Practice are just horrible jerks. :P
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
January 31
Image Size
140 KB
Resolution
1280×720
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
226 (2 today)
Favourites
7 (who?)
Comments
6
Downloads
0
×